sobota, 29 marca 2014

Wybrani

Autor : C.J. Daugherty
Tytuł oryginalny : Night School 
Seria: Akademia Cimmeria/ Night School tom 1 
Wydawnictwo: Otwarte 
Rok wydania: marzec 2013 
Gatunek: literatura młodzieżowa 
Ocena: 10/10 


Książkę chciałam sobie kupić już dawno, ale dostrzeglam ją u siebie w bibliotece i odrazu wypozyczyłam.Ale teraz zastanawiam sie nad zakupem :)


Właściwie Christi J. Daugherty – była reporterka kryminalna, pisarka polityczna, dziennikarz śledczy, wcześniej pracowała dla wielu amerykańskich gazet, m.in. Dallas Morning News i Reuters. Autorka serii Nocna Szkoła (Night School), która została przetłumaczona na 19 języków. Powieść "Wybrani", która jest pierwszą częścią serii Nocna Szkoła, jest efektem fascynacji autorki naturą przestępców.


Gdy wszyscy wokół kłamią, komu zaufasz?
Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat zaginął, a ona została aresztowana – kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, a uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Czy w jego odkryciu pomoże dziewczynie przystojny Sylvain? A może outsider Carter?
Jaką tajemnicę kryje historia rodziny dziewczyny? Kim tak naprawdę jest Allie?



Na początki książka wydawała mi się nudną, taka typowa książka dla młodzieży dziewczyna i dwoch chłopaków zakochanych w niej po uszy, ale równiez i w tym wyadku spawdziła sie moja zasada Nie oceniaj ksiazki po pierwszym rodziale.Czytając dalej myślałam że to kolejna powieść o wilkołakach, taka już oklepana że żyją w odosobnieniu i dziewczyna na końcu dowiaduje się że jest jedną z nich ale nie czasem gdy coraz bardziej zagłębiałam się w słowach,zdaniach, kartkach tej wspaniałej powieści odrazu ją pokochałam. Historia opowiada o zwykłej dziewczynie, takiej jak każda z nas. Początkowo jest normalna, ma przyjaciół wspaniałą rodzine,ale gdy jej brat odchodzi cały świat jej się wali. Rodzice nie zwracają na nią uwagi, Allie woada w kłopoty coraz cześciej aresztuje ją policja i wtedy rodzice odsyłają ją do Cimmeri z wyjaśnieniem,że to szkoła dla młodzieży z problemami takimi jak ona ma. Ale czy to prawda ? Czy faktycznie rodzice Allie mieli na celu zmiane zachowania córki odsyłając ją tam ? Co się stało naprawdę z Christopherem? Jaki sekret skrywa Cimmeria i rodzice Allie ? Wszystkiego dowiecie się czytajac tę wspaniała książkę i jak powiedziała Ewelina Lisowska ''To nie książka! To czarna dziura!Gdy zaczniesz ja czytać, wciągnie Cię i nie wypuści aż do ostatniego zdania.'' I tak też sie stało książka tak mnie wciągneła,że czytałam ją wszędzie w domu, w autobusie w szkole na lekcjach mimo upominania nauczycieli. Książka pelna emocji, zwrotów akcji,rozterek i zwykłych problemów które w dzisiejszych czasach towarzyszą młodzieży na każdym kroku. POLECAM ! 



Cytaty :

"Nie wszystko jest tym, na co wygląda, a ludzie nie zawsze są tymi, za których się podają.''


"Rodzice wysyłają mnie do jakiegoś obozu koncentracyjnego, ale upierają się, żeby nazywać to szkołą"



                                                                                            Pozdrawiam Annie!

7 komentarzy:

  1. Dobrze że mam całą trylogię na półce <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie natomiast się średnio podobała, jest w miarę dobrze napisana, ale wszystko uparcie się powtarza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja ale czy się do niej przekonam to się okaże

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo wysoka ocena, zachęcająca recenzja i powiedz mi jak tutaj nie mieć całej trologii? :( Teraz nie będę spać po nocach, bo będę myśleć jak szybko ją przeczytać ! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi jakoś nie za bardzo podobała się ta książka. Strasznie wiało nudą. Nic nowego autorka nie wprowadziła.

    Ps. Jeżeli mogłabym poprawić... Uważaj na odstępy po przecinkach i kropkach. Gdzieniegdzie się też zdarzało, że o nich zapomniałaś. Przepraszam jeśli Cię uraziłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co ty ! :) Dzięki za uwagę:) Niestety moje recenzje piszę sama i nikt mi korekty nie robi więc każda miła uwaga sie przyda .

      Usuń